Krychle jsou vrženy 5
Poslední z bloku hodin věnovaná krychli.
10. vyučovací hodina
Za domácí úkol měli šesťáci sestrojit na čtvrtku síť krychle o hraně 6 cm. "Můžeme si ji slepit?" ptali se hned, jak své domácí úkoly předložili ke kontrole. Slepili. Ale hned to nebylo.
Nejprve si vzali tužky nebo fixy a měli za úkol síť pokreslit čárami tak, aby po složení vznikla čára souvislá, nikde nepřerušovaná. Ojojoj, to byla dřina. Tenhle úkol byl hodně náročný na prostorovou představivost. Když tady pak síť přehnu, který čtverec se kam dostane? Přesnosti mohlo pomoci pravítko. Představivost ovšem chybět nesměla.
Teprve pokreslené krychle směli šesťáci vystřihnout a složit. "Aha, tady to nevychází," hledali přerušení a pokud šlo, snažili se závadu napravit. Posledním úkolem bylo vybarvení krychle, ale zase tak, aby barvy navazovaly. Tohle už bylo jednodušší, pomoci si mohli pravidelnou kontrolou složením krychličky.
A lepení? To už je vysloveně hračka.
Protože jsme se ve čtvrtek při hledání správných čar trošku zdrželi, barvení a lepení zůstalo jako domácí úkol.
A takhle to vypadalo a dopadlo (ne všichni zvládli vybarvit krychli podle zadání):
Co se vlastně v této hodině dělo?
- hledali jsme cestu k řešení úkolu - co nám může pomoci?
- představovali jsme si
- modelovali jsme
- kontrolovali jsme vlastní práci
- trošku jsme tvořili i výtvarně
- učili jsme se dotáhnout práci do konce
Autor: Hana Pilařová Vydáno: 31.5.2011 12:50 Přečteno: 12787x |
Komentáře
Nebyly přidány žádné komentáře.