Zdroj: https://www.zsstraz.cz/web/index.php?a=745 • Vydáno: 31.3.2011 18:23 • Autor: Hana Pilařová
Poslední dva týdny byly pro děti z kroužku Matematika-fyzika hrou velmi zajímavé. Plno pokusů, plno rozbitých vajíček.
Nejzajímavější byl ale pokus se zapůjčeným teploměrem od firmy Vernier. Žáci měli provést čtyři experimenty. Nejprve se s teploměrem seznámili a po té psali své domněnky, jak asi bude výsledek pokusů vypadat. Potřebovali rychlovarnou konvici s vodou ohřátou na teplotu blízkou 100oC a utěrku. Teploměr ponořili do konvice, vyndali a podle zadaného úkolu zkoumali, jak probíhá ochlazování teploměru suchého, suchého s máváním, mokrého a mokrého s máváním. Nakonec své hypotézy porovnali se skutečností. Celý pokus je zaznamenán v grafu. Nejrychleji se ochlazoval teploměr s máváním, nejpomaleji suchý bez mávání.
Zkuste se zamyslet, proč je důležité v parném létě dbát na dostatečnou zásobu tekutin.