Zdroj: https://www.zsstraz.cz/web/index.php?a=787 • Vydáno: 7.5.2011 7:03 • Autor: Hana Pilařová
Jak jsme opět měřili a tvořili.
Po úspěšném přeměřování tělesných rozměrů, které jsme v rámci statistiky provedli na podzim, přistoupili jsme nyní k dalšímu měření. Tentokrát to byla činnost náročnější, protože bylo třeba přeměřit celou třídu, včetně veškerého zařízení. První zásek ale začal v okamžiku, kdy odborní pracovníci nebyli vybaveni příslušnými nástroji. Ani ranní pobíhání po škole a shánění metrů nepomohlo. A tak čtyři metry ve třídě rozhodly o tom, jak budou rozděleny skupiny.
Takto byl náš výzkumný úkol naplánován:
Takto probíhal:
Během těch tří hodin jsem procházela mezi skupinami a sledovala. Deváťáci pracovali soustředěně. Skupiny se v klidu domlouvaly o následujícím postupu, stanovovaly si cíle, rozdělovaly si úkoly. Vždy se našel někdo, kdo kontroloval, co už splněno je a co ještě není. Někdo řídil, někdo se nechal řídit. Práce plynula a až na výjimky nebylo třeba zásahu shora (tedy ode mě). Také hodnocení vlastní práce a práce týmu odpovídalo tomu, co se tři hodiny ve skupinách dělo. Úkol byl splněn včas. V tomto případě nebyl hlavním cílem vytvořený plán, ale právě spolupráce a komunikace uvnitř skupiny. Nezbývá mi tedy nic jiného, než vyslovit všem velkou pochvalu (výjimkám pochvalu o něco menší).