Den dětí a fyzika
Dnes byla fyzika o poznání hravější :)
Tedy moc hravě vyučování nezačalo, protože osmáci měli slíbený dokumentární film o nejhorší jaderné katastrofě Černobyl - nultá hodina. Následné otázky, odpovědi a hovory na toto téma nás teprve čekají.
Se šesťáky hodina uběhla tak rychle, že jsme spoustu připravených aktivit vůbec nestihli. Nevadí, další fyzikální hraní jsme si přesunuli na příští hodinu.
Dnes jsme hlavně zkoumali sílu větru, otáčivý pohyb, proudění vzduchu...
Vrtulka
Jak se dá roztočit vrtulka?
Pomůcky
čtvrtka A4, nůžky, pastelky, izolepa, provázek
Postup a vysvětlení
- podle šablony vystřihněte vrtulku a případně vybarvěte
- slepte do kornoutu a ohněte šikmo lopatky
- vrtulku můžete používat jako "běhací", tzn. budete ji roztáčet tak, že poběžíte a vrtulka se nárazem o vzduch bude točit, vzduch tlačí na ohnuté lopatky a způsobuje otáčivý pohyb vrtulky - vlepte do kornoutu provázek, který protáhněte u špičky, chytněte konec provázku a rozběhněte se, vrtulka se bude za vámi krásně točit
- vrtulku můžete mít také "větrnou" a zavěsit ji např. na větev stromu, vítr jako v prvním případě tlačí na ohnuté lopatky a způsobuje otáčivý pohyb vrtulky, na stejném principu pracují větrné mlýny a větrné elektrárny. Vítr má velkou sílu a můžeme ho využívat jako zdroj energie.
- také můžete vrtulku dát na špejli, která je zapíchnutá na nějakém podstavečku (polystyrén, dřívko, modelína apod.) a nechat ji roztáčet pomocí proudění vzduchu, tzn. dát ji nad topení apod.
Sedmáci dnes začali psát "pomyslnou" knihu fyzikálních rekordů.
Zkoušeli, kolik toho unese papír A4, roztáčeli káči z napínáčků, pokoušeli se udělat hada ze špendlíků, vytvořili kopeček vody a zkoumali sílu povrchového napětí...
Deváťáci byli dnes v roli učitelů, a tak na závěr dvě paní učitelky ve druhé třídě. Byly moc šikovné a děti se zájmem pracovaly.
Autor: Jaroslava Pachlová Vydáno: 1.6.2012 17:24 Přečteno: 8836x |
Komentáře
Nebyly přidány žádné komentáře.