Jaké to je, když ... ?
Ve čtvrtek 21. února proběhl ve škole projekt věnovaný tému "Nemoci a postižení". S čím vším si děti musely poradit?
Ráno jsme se všichni sešli v tělocvičně, kde nás čekala malá přednáška k tomuto tématu. Hned po té děti ožily a naučily se některé znaky znakované češtiny - velký dík patří Janě Květové, které byla doslova k nezastavení. Z ohlasů a následných setkání, ale víme, že znakování děti opravdu zaujalo.
Další část dne trávili žáci se svými třídními učiteli. Zkoušeli si, jaké to je psát nohou či ústy, jaký je svět bez zvuků, jaké nástrahy mohou potkat vozíčkáře či lidi pohybující se pomocí berlí. Seznámili se s Braillovým písmem a zkoušeli vyrobit kompenzační pomůcku pro některý typ postižení.
Největší rozruch byl ve škole v době, kdy se chodbami pohybovali kluci a holky se zavázanýma očima s úkolem, dojít si do šatny pro bundu. Myslíte si, že školu znají dobře? Denně v ní přece tráví několik hodin. Orientace pomocí rukou, hůlky a sluchu je ale pro nás zdravé přece jen dost obtížná, přestože se pohybujeme ve známém prostředí. Návštěvníci dívčích záchodů, soukromého bytu či prvního stupně by mohli vyprávět. Nejistota, zda jdete správným směrem, Nejistota, zda jste v prostoru sám nebo se tam pohybují jiné osoby, nejistota, zda v cestě není něco, o co si můžete ublížit.
Stanovený čas byl tentokrát opravdu hodně krátký. Některé třídy pokračují tímto tématem ještě v dalších hodinách. A společně se k tomuto tématu zase vrátíme. Vlastní zkušenost je v tomto směru k nezaplacení. A třeba zase pochopíme o něco víc.
Fotografie najdete ZDE.
A krátký sestřih z celého dopoledne zase ZDE.
Autor: Hana Pilařová Vydáno: 23.2.2013 20:19 Přečteno: 6902x |
Komentáře
Nebyly přidány žádné komentáře.