Třetí MyslIQ - druhý běh
Hry a hlavolamy s tužkou a papírem
Dnes jsme měli naplánované klasické i méně klasické hry s tužkou a papírem. Pracovali jsme v týmu, ve dvojicích i samostatně. Procvičovali jsme a rozvíjeli slovní zásobu, postřeh a pohotovost, představivost, strategie, zrakové vnímání a vypořádání se s časovou tísní.
1. Klasika: Město, jméno... (týmy)
Rozvoj slovní zásoby, paměti... V záhlaví listu jsme měli uvedené klasické kategorie: město, jméno, zvíře, rostlina, věc, ale vítězný tým kola si vždy mohl jeden pojem změnit a vybrat si vlastní kategorii jako např.: povolání, země, ovoce, zelenina, značky aut, sport apod.
2. Trojúhelníčky (dvojice)
Tradiční hra na zabírání území.
Úkolem je spojovat tečky (asi 20) a komu se podaří spojením vytvořit
trojúhelník, tak si jej označí svojí značkou.
Začíná první hráč a spojí čarou dvě tečky, pokračuje druhý hráč a také spojí
čarou libovolné dvě tečky. V okamžiku, kdy se jednomu z hráčů podaří
vytvořit trojúhelník, má k dispozici další tah, tzn., že pokračuje ve hře
tak dlouho, dokud se mu daří spojováním bodů tvořit trojúhelníky. Hra přechází
na dalšího hráče v okamžiku, kdy předchozí hráč posledním tahem nemohl již
žádný trojúhelník vytvořit. Čáry se nesmí křížit. Hra končí, když jsou všechny
tečky pospojované a všechny možnosti vyčerpané. Hráči si spočítají svoje
zabrané trojúhelníky.
3. Obrázková osmisměrka (jednotlivci)
viz obrázek pracovního listu
4. Cestičky (dvojice)
Tato hra je v literatuře známa pod názvem Brigit a je
to hra pro dva hráče.
Budete potřebovat kousek papíru nebo vytištěný plánek (viz obrázek) a tužku.
Pravidla hry jsou následující: jeden hráč je černý a druhý bílý, oba se
střídají ve hře, kdy postupně spojují svislou nebo vodorovnou čárkou dva
sousedící body své barvy a nesmí protnout soupeřovu ani vlastní čárku.
Černý hráč zvítězí, spojí-li nepřerušenou linií čárek pravou
a levou stranu hracího plánu,
bílý hráč musí zase spojit horní stranu s dolní.
5. Pohotovost (jednotlivci)
Rychlá hra na postřeh, kdy děti během minuty mají do tvarů udělat určenou značku podle zadání.
6. Co kdo vidí? (jednotlivci)
V hlavní roli představivost. Všechny děti mají stejný pracovní list se třemi obrazci z kružnic. Úkolem je černě vybarvovat výseče a vytvářet různé ornamenty. Kolik různých ornamentů nám vznikne? Stejnou věc nevidíme stejně...
Autor: Jaroslava Pachlová Vydáno: 30.1.2018 17:52 Přečteno: 16864x |
Komentáře
1,5 hodiny trvající pracovní a velmi soustředěná atmosféra s jasným cílem: splnit co nejlépe zadaný úkol ... jako by se dnes odehrávala velmi důležitá zkouška. Deváťáci, které ta velká zkouška opravdu čeká, by si z myslIQů měli vzít příklad.