Pátý MyslIQ - druhý běh
Osová souměrnost, úkoly pro kamarády z projektu, nová matematická hra a jiné
Po příchodu na schůzku jsme poslali pozdravy chytré hlavičce Katce P., která musí být doma a k tomu jsme přidali nějaké úkoly, kdyby třeba měla dlouhou chvíli :)
Následně jsme si domluvili harmonogram schůzky, která dnes byla primárně zaměřena na rozehrání a hlavně dohrání strategických her typu Osadníci či Carcassonne. Ale na začátek jsme si přeci jen dali malé rozcvičení mozku i ruky a to s úkoly v osové souměrnosti a se hrou Patnáctka.
1. Osová souměrnost
a) Nejdříve měli myslíci za úkol dokreslit podle osy "ufonka". Ufonci byli zakletí v méně tradičních sítích a to v trojúhelníkové a šestihranné. Svůj vlastní "mřížkový" papír si můžete vygenerovat například ZDE
Zde zadaní ufonci:
Tady připraveni k tisku: PDF
b) Po splnění první části úkolu měly děti samy vymyslet polovinu ufonka pro projektové kamarády z Ilavy, aby oni dokreslili celé obrazce.
A toto jsou naše úkoly na dokreslení s polovinou postaviček ufonků:
2. Patnáctka
Hru Patnáctku možná znáte úplně jinou, ale my jsme dnes hráli turbo verzi.
Hrací pole tvoří čísla 1 - 9 a jsou potřeba 3 a 3 různé "kameny". Hra je určena pro dva hráče. Každý z nich má k dispozici 3 stejné kameny. Hráči postupně kladou kameny na pole s čísly 1 - 9. Cílem hráče je položit tři kameny tak, aby součet čísel, na kterých kameny leží, byl roven 15. Hráč se zároveň snaží zabránit soupeři, aby se mu tento úkol podařilo splnit. Nejdřív hráči kameny pokládají a po položení svýxh tří kamenů vždy jeden přeloží (posunou) na jiné pole.
3. Hraní her dle zájmu a výběru
Autor: Jaroslava Pachlová Vydáno: 20.2.2018 16:47 Přečteno: 15607x |
Komentáře
Nebyly přidány žádné komentáře.