Seminární blogeři
V současné době se v hodinách volitelné informatiky seznamujeme s prostředím aplikace Blogger, kterou mají k dispozici všichni, kteří mají svůj účet na googlu.
Zatímco v předcházejících hodinách jsme se věnovali zejména zakládání a nastavení blogů a základním funkcím, které Blogger umožňuje, dnes dostali seminaristé úkol vyžadující několik dovedností - číst, vyhledat v textu potřebné informace, vyhledat informace na internetu, zpracovat informace do textu, který bude mít hlavu a patu. Cílem je, aby jejich veškerá práce s textem nekončila u CTRL+C a CTRL+V.
Už úvod dnešní hodiny byl zajímavý, protože mnozí omdlívali při pohledu na dvě okopírované stránky z knihy, které si měli přečíst. Ti, kteří v úvodu hodiny nedávali pozor při vysvětlování, co mají udělat, omdlívali podruhé, když si měli přečíst ještě i instrukce.
A protože nevěřím tomu, že příští hodinu budou mít všichni podklady, které dostali, vkládám, je také sem.
Na výsledky práce si budete muset spolu se mnou počkat do příští hodiny.
Používané aplikace
http://www.blogger.com , http://commons.wikimedia.org/wiki/Main_Page
Zadání
Na základě předloženého textu a dalších potřebných informací z Internetu vlož na blog „Seminární tvoření" příspěvek na téma Karlštejn.
Upřesnění aneb co bude hodnoceno:
1) Zvol vhodný nadpis.
2) Vyhledej v tištěném textu potřebné informace. Chybějící údaje doplň pomocí vyhledávání na Internetu (v závěru příspěvku pak uveď zdroj).
Ve tvém příspěvku by měly být uvedeny informace vedoucí k zodpovězení následujících otázek:
- Kdo a kdy hrad založil? Ve kterých letech u nás tento panovník vládl?
- V jakém slohu a kým byl hrad vystavěn?
- K čemu měl sloužit?
- Jaká je jeho současná podoba?
- Co je tam k vidění?
- Kdo a jak podle pověstí na hradě straší?
- Co je pravdy tom, že na hradě nesměly být žádné ženy?
- Jaká je otevírací doba (od dubna do října) a vstupné?
- Další zajímavosti, které objevíš a do svého textu zapracuješ jsou vítány.
3) Blogový příspěvek by měl být vytvořen jako souvislý text členěný do logických odstavců, pouze údaje o otevírací době a výši vstupného zpracuj na konec příspěvku do dvou označených tabulek.
4) Na http://commons.wikimedia.org/wiki/Main_Page najdi alespoň jeden vhodný ilustrační obrázek a vlož jej do blogového příspěvku (v závěru příspěvku pak uveď zdroj).
5) Před publikováním vlož štítek se svým jménem - slouží k rychlému vyhledávání.
6) Dbej na:
- úplnost informací
- souvislost a logiku textu
- jazykovou správnost (pravopis)
- technické zpracování a grafická podoba příspěvku - zarovnání obrázku v rámci textu, podoba vytvořené tabulky
- dodržování typografických pravidel
- uvádění zdrojů informací i obrázků
7) Dále bude při hodnocení přihlíženo k:
- vlastním formulacím - nemá jít o přepis textu, ale o tvorbu textu vlastního
- přístupu k práci v hodině - aktivita, soustředění, schopnost dotáhnout práci do konce
- dodržení termínu odevzdání
Autor: Hana Pilařová Vydáno: 27.1.2011 15:20 Přečteno: 9748x |
Komentáře
A předem hlásím, že už jsem objevila několik případů, kdy dotyčný kopíruje celou pasáž z jiné stránky na internetu. Varuji - vyhněte se podobným praktikám, chcete-li, aby byla vaše práce dobře ohodnocena.