Mapy a mapy
Není mapa jako mapa. Druháci dnes potkali mapu zeměpisnou a mapu myšlenkovou.
Při tandemové hodině se dnes druháci učili hledat v zeměpisné mapě. Seznámili se s tím, co která barva znamená (hory, vodstvo). Zjistili, že Sycherák je Chobot a Boněťák se jmenuje Dlouhý rybník. Také už ví, že na dětské hřiště chodí pod Strážskou hůrku.
V další části si vyzkoušeli tvorbu myšlenkové mapy v aplikaci iMindMap Kids. Vytvořili si základ a od něj tři barevné paprsky - hory, voda a obce. Za úkol pak měli najít v mapě v okolí Stráže ke každému paprsku 5 míst, správně je zařadit a také je správně zapsat, protože už ví, že názvy a jména se píší s VELKÝM počátečním písmenem.
Občas jsme se potýkali s tím, že se v myšlenkové mapě objevilo něco, co v okolí Stráže nenajdeme - do Jeseníků a na Špičák máme opravdu daleko. A v některých mapách sem tam nějaké to vzdálenější místo či nesprávně napsaný název zůstaly. Stále je třeba pracovat na tom, aby děti vydržely soustředěné (a v klidu), když se něco vysvětluje. To se zatím ne vždy daří a neposedové pak tápají a neví úplně přesně, co mají za úkol.
Tady jsou výsledné mapy tak, jak je děti odevzdaly:
Blok tandemové výuky jsme ukončili společným hodnocením.
Co jsme všechno za půl roku zvládli:
- fotili jsme podle abecedy
- veršovali jsme
- vyprávěli jsme příběhy
- seznamovali jsme se s obyvateli jiných planet
- zkoušeli jsme, jestli čteme s porozuměním, a také, jak známe české pohádky - hráli jsme Kahoot
- trénovali jsme psaní u, ú, ů pomocí programovatelné včelky Bee-Bot
- tvořili jsme myšlenkové mapy
... a třeba někdy přidáme i něco dalšího
Autor: Hana Pilařová Vydáno: 18.1.2018 17:07 Přečteno: 18837x |
Dr |
Komentáře
Nebyly přidány žádné komentáře.