Mapa školy 3 - Kvalita a forma výuky
Jak dopadlo dotazníkové šetření, kterého se účastnili všichni žáci, rodiče, pedagogičtí i nepedagogičtí zaměstnanci školy?
Další hodnocenou oblastí byla kvalita a forma výuky.
Rodiče
- vidí velké rozdíly v přístupu učitelů k výuce
- 38% by uvítalo více exkurzí a výletů
Učitelé
- daří se navazovat dobré vztahy s kolegy i se žáky
- mají dostatek informací, jak jejich výuka vyhovuje žákům
Žáci 2. st.
- nemají na výběr, co se práce v hodině týče
- skupinovou a týmovou práci zažívají občas, ale jen menšina hodin je založena pouze na výkladu a frontální práci
- Ppráce s informacemi (knihy, časopisy, internet) podle nich probíhá v menšině hodin
- diskuse a prezentace vlastních názorů probíhá také v menšině hodin
- 50% žáků ví, co znamená to, co se učí
- kladně hodnotí, že se většina učitelů snaží o zajímavé (nenudné) vyučování
- málo učitelů se ptá na názor na hodinu a na informace v ní probírané
- preferovali by více práce ve skupinách, praktické činnosti, pokusy
Žáci 1. st.
- mají šanci opravit, když se jim v hodině něco nepovede
- baví je, co se ve škole učí
- mohou říct svůj názor
Většina žáků, rodičů i učitelů se shoduje
v přiměřenosti učení a nepřetěžováním
Jaké jsou překážky k tomu, aby žáci dosahovali lepších výsledků:
Podle: | |
učitelů |
Lenost, pohodlnost, nedostatek píle žáků(87%) Nedostatek podpory a motivace v rodině (67%) Neukázněnost, neschopnost soustředit se (53%) |
rodičů |
Nepřátelství některých spolužáků, špatné
vztahy mezi dětmi (35%) Učení je příliš náročné, dítě je přetěžované (23%) Neochota, nedostatek vůle dítěte (22%) |
žáků 2. st. |
Nedostatek času, množství jiných aktivit
(26%) Vlastní neochota a nedostatek vůle (23%) |
Žákům i rodičům vyhovuje nabídka
volitelných předmětů
Obliba a neobliba předmětů:
Procenta uvádí, kolik procent žáků třídy danou možnost volilo. Žáci měli možnost vybrat až 3 předměty oblíbené a až 3 předměty neoblíbené.
U 1. ročníku je třeba brát následující tabulku s velkou rezervou - u matematiky a českého jazyka je součet procent u oblíbených a neoblíbených větší než 100%.
ročník |
oblíbené |
neoblíbené |
1. |
M - 80% Čj - 60% Tv - 53% |
Čj - 73% M - 55% Tv - 27% |
2. |
M - 80% Tv - 67% Čajs, Vv - 40% |
Čj - 60% Hv - 40% Pč - 33% |
3. |
M - 71% Aj, Tv - 57% Vv - 43% |
Pč - 43% Hv, M, Čj - 36% Čajs, Tv - 29% |
4. |
M - 69% Vv - 62% Př, Hv - 46% |
Aj - 62% Tv - 38% Čj - 31% |
5. |
Tv, Vv - 71% M - 57% Aj - 29% |
Čj - 57% Aj - 43% M, Tv - 29% |
ročník |
oblíbené |
neoblíbené |
6. |
Tv - 57% Aj, Inf - 43% |
Čj, Z - 57% Ov - 29% |
7. |
Aj - 62% Čj, Hv - 50% |
Nj - 50% Čj, Aj, M - 38% |
8. |
M - 64% Tv - 55% Aj, Nj, F - 27% |
D - 64% Z, Ov - 55% |
9. |
Aj, D - 44% všechny výchovy - 33% |
Čj - 56% Aj, M, F, D - 44% |
Autor: Hana Pilařová Vydáno: 30.6.2014 7:09 Přečteno: 17560x |
Komentáře
Nebyly přidány žádné komentáře.