Co mají tahle tři slova společného? To, že se blíží jaro. Zážitky z jarních prázdnin, poznávačka jarních květin a barvičky v družině.

To bylo zážitků z jarních prázdnin! Však se počasí opravdu vydařilo a děti si volno opravdu užily. Své zážitky vepsaly a nakreslily do vzpomínkového listu.



Venku jsme hledali a poznávali první jarní kytičky. V družině jsme si udělali poznávačku s obrázky, fotografiemi a básničkami o jarních květinách.



K jaru patří barvy. Poznávali jsme a pojmenovávali barvy a jejich odstíny. Oblíbenou barvou pak děti tvořily "obrazy náhody", a tak začaly vznikat návrhy originálních dlaždic. Na malý papírek si děti připravily nápovědu do 6 čtverečků rozdělených úhlopříčkami na trojúhelníčky. Vzaly si fixu nebo pastelku a každý čtvereček vybarvily trochu jinak - jednou jen horní trojúhelníček, jednou dva ležící proti sobě atd. Čtverečky byly očíslované od 1 do 6. Nápověda představuje klíč, podle kterého náhoda = hod kostkou rozhoduje, jak je třeba plošku na dlaždici vybarvit. A pak už jen tvůrci házeli kostkou a podle čísla, které jim padlo, vybarvovali čtvereček tak, jak měli v nápovědě. Postupovali po řádcích, až vyplnili náhodným vzorem celou dlaždici. Celkový dojem výrazně vylepšil rámeček.